Blog
Stilhedens gave
Stilhedens gave
Du kom som en gave, jeg ikke havde bedt om. Du var pakket ind i sårbarhed, sorg og smerte. Og et altopslugende savn. Jeg pakkede dig nænsomt op. Med en tøven. Vidste ikke rigtig, hvad du ville mig. Og om jeg ville have dig.
Men jeg kunne se dine bløde fjerlette vinger. Du kom et sted fra. Et sted, jeg ikke kendte. Et sted, jeg ikke vidste var som et healende kærtegn, en støttende hånd, en evig kærlighedskilde.
Du viste mig vejen hjem. Du tændte et lys for mig. Og lyste vejen…
Hele livet har vi et VALG!
Kære dig ❤️
Hele livet har vi et VALG.
Når vi er bevidste. Så kan vi vælge til og fra. Afhængig af, hvad vi har brug for.
Og nogen gange har vi brug for forandringer, fordi det vi allerede gør, ikke længere er godt for os. Og gør vi det, vi plejer, får vi mere af det, vi plejer. Gør vi noget nyt, begynder der at ske noget nyt. Vi skaber forandringer.
Men allerførst skal vi opdage det. Og ønske det. Og ville det. Og bevidst vælge forandringen til.
Hvilken retning vælger DU?
Den du plejer?
…VILDT DRAMA!!
Kære DIG
VILDT DRAMA!!
Kender du det?
Når følelserne tager over og du reagerer og siger alt mulig grimt, går din vej, bliver vred, ked af det, jaloux...
Sådan er det også i opera. Og det ved du selvfølgelig godt.
I søndags var jeg i Operaen og se Tosca.
Og det slog mig, hvordan dét, der sker på scenen, afspejler det liv, vi lever udenfor scenen. Eneste forskel er, at de synger deres følelser. Og det gør de helt vildt godt. Og dramatisk.
De skaber VILDT DRAMA!!...
...kærlighed, hengivel…
Lad os mødes i HJERTET
Foregår sådan noget kun i København, Århus eller Odense?
Kæreste DIG
Bor du udenfor København, Århus eller Odense? Og oplever du også nogen gange, at du må til storbyen for at finde det, du leder efter?
Sådan har det været for mig igennem en del år. Da jeg f.eks. ønskede at være med i et dansefællesskab, hvor man danser intuitiv dans, måtte jeg til København. Hver uge.
Men nu har noget ændret sig.
FOR NU BEHØVER DU IKKE LÆNGERE AT TAGE TIL STORBYEN.
For udenfor storbyerne skabes der mere…
Har DU dårlig samvittighed?
Kære dig ❤️
Ind i mellem støder jeg på nogle tekster og artikler, der indeholder tanker, råd, vejledninger og erfaringer omkring at miste og hvordan din adfærd ændrer sig, når du har mistet.
F. eks. når du har mistet en søskende eller dine forældre. Eller begge dele.
Som jeg har.
Når jeg læser de forskellige tekster, så synes jeg, der viser sig en form for en tendens. Som udelukkende er baseret på min subjektive oplevelse og fortolkning af teksterne.
En tendens til at os der har mistet, oft…
At EJE lykken!
Kære dig 💚
Lige nu holder jeg ferie i de andalusiske bjerge i byen Frigiliana, hvor jeg har været mange gange siden 1998.
Jeg sad netop i solen og nød stilheden, da jeg pludselig kom i tanke om en oplevelse her den anden dag. Min kæreste, min svoger og jeg spiste frokost i solen på La Barraca på nudiststranden i Cantarrijan med udsigt til det blå hav og svømmende delfiner. Vi nød hinandens selskab, den dejlige mad og udsigten og gik en tur på stranden efter frokosten.
Vi kørte hjemad i bjerg…
Godt nytår!
Godt nytår, kære dig ❤️
Hvor var det en smuk nytårsdag med solskin og blæst. Vinden der ruskede i træerne og solen der sendte sine blide stråler ind ad vinduet. Og kærtegnede mit ansigt. Og fortalte mig at alting er, som det skal være.
Jeg mærker kærligheden så tydeligt, mit hjerte står åbent. Jeg har fundet fred. Fundet fred med det hele. Fred med at min far døde d. 23. december 2018 efter mange år med alzheimers. Han fik en smuk og fredelig død med os omkring sig.
Det er virkelig magisk, nå…
STÅ AF juleræset og nyd din december!
Næste år - SÅ bliver julen anderledes!
Så køber jeg gaver i god tid og skruer ned for mine ambitioner om julebag, julepynt og julearrangementer.
Kender du det?...
Når julen er ovre, kontoen er tømt, maven er fyldt til bristepunktet og du har tilbragt december måned og juledagene med juleræs og du har sovet alt for lidt.
Fordi alt hvad du gør skal være perfekt. Og du siger i hvert fald ikke nej til noget. Enten for ikke at gå glip af noget. Eller fordi du ikke vil gøre nogen kede af det.
Det…
Fra FRYGT til KÆRLIGHED!
At leve i FRYGT!
Eller at leve i KÆRLIGHED!
Hvordan lever du?
Lad mig fortælle dig om en situation, jeg lige har været i.
Og hvad jeg valgte.
Vi går lige lidt tid tilbage til en dag i sidste uge, hvor jeg modtog svar på min mammografiscreening.
Svaret var, at de gerne ville se mig til endnu en undersøgelse. Og det kunne der være forskellige årsager til.
WTF!!
Den havde jeg ikke set komme. Men ok, jeg tager afsted, for det skal da tjekkes.
Da jeg mødte ind på Ringsted Sygehus tirsdag…
Vil DU være med til at gøre en forskel?
Kære dig 💙
Jeg møder ind på min skønne arbejdsplads Karbech Mindful Life Center i Næstved for at undervise i MediYoga.
Jeg kommer ind i caféen og dér på bordet har Elin, min kærlige og nærværende sjælesøster (og chef
) lagt Ugebladet Søndag - opslået på siderne med mit BUDSKAB.
For det handler ikke om mig...(ok, bare en lille bitte smule så...
)...
...for ALLERMEST handler det om mit budskab.
Om at vi er her for hinanden, både i glæde OG sorg. At vi kan spørge hinanden “hvordan har du det”…